Expertartikel beeld + tekst - €2.450,-

Expertartikel_84

Foto Expert | logo fabrikant product
Titel expert of naam fabrikant

 Met een link naar de website 


12 tips om millennials te werven

Profiteer van de tijdelijke introductie prijs.

Reserveer voor 10 juli 2018 en betaal € 2.000,- i.p.v. € 2.450,-

• Uw bedrijf en/of product in de spotlight
• Redactie neemt u werk uit handen (interview en opmaak)


Specificaties:

  • Titel (max 7 woorden)
  • Ondertitel (max 7 woorden)
  • Afbeelding (1400px breed en 900px hoog, 72 DPI)
  • Link naar eigen website door middel van tekstlink aan rechterkant.
  • Foto geinterviewde in voorbeeld artikel kan ook logo bedrijf zijn.
  • Aantal woorden onder-tekst: max 1000 woorden. Hoe minder hoe effectiever

 

De inhoud en insteek van het artikel wordt afgestemd met de redactie . Tegen een meerprijs kunnen we ook het artikel verzorgen op aanvraag. Reken op minimaal € 750,- voor 1000 woorden.

 

Organisaties die jonge talentvolle medewerkers aan zich willen binden, moeten zorgen dat het bedrijf ‘millennialproof’ is. Dat betekent onder andere een informele werkomgeving, met veel humor, diversiteit en veel mogelijkheden om samen te werken met generatiegenoten.

 

Een competitieve cultuur? Focus op harde targets? Millennials maak je er niet gelukkig mee. Meer dan voorgaande generaties zijn zij gericht op het creëren van een ‘zinvol bestaan’.

De juiste toon vinden

Wie millennials – ook wel Generatie Y genoemd – wil werven, moet dus de juiste toon weten te vinden. Zie het sollicitatiegesprek niet als een vraaggesprek, maar als mogelijkheid om wederzijds te verkennen of er een klik is.

Ontwikkelingsmogelijkheden

Ga in zowel de vacaturetekst als tijdens het eerste gesprek al duidelijk in op de ontwikkelingsmogelijkheden binnen het bedrijf. Door de economische crisis beseffen de millennials terdege dat vaardigheden vluchtig zijn. Zij willen zich blijven ontwikkelen zodat ze niet over vijf jaar overbodig zijn.

 

Ook millennials willen goed salaris en vaste baan

De wens om bij te dragen aan een betere wereld en tot een zinvol bestaan te komen, betekent niet dat de millennials helemaal niet materialistisch zijn. Een goed salaris en uitzicht op een vaste baan vinden ook de jonge talenten belangrijk.

 

12 tips voor het werven van millennials

Door de vergrijzing verdwijnt kennis uit de organisatie. Het is voor veel organisaties daarom van levensbelang om jonge talentvolle medewerkers te vinden en te binden. Hoe kunnen zij ervoor zorgen dat zij aantrekkelijk zijn voor millennials? 12 tips:

  • Zorg dat de organisatie millennialproof is;
  • Leg in een vroeg stadium contact;
  • Mijd clichés in vacatureteksten;
  • Vraag jongeren om mee te schrijven aan de vacatureteksten;
  • Wervende video? Bied een reëel inkijkje in de organisatie;
  • Laat individuele medewerkers het visitekaartje van de organisatie zijn;
  • Toon de werkvloer;
  • Schets een duidelijk toekomstperspectief in de wervingscampagne;
  • Reageer snel op sollicitaties;
  • Zie het sollicitatiegesprek niet als een vraaggesprek;
  • Onderschat het belang van salaris niet;
  • Maak in de vacaturetekst duidelijk dat medewerkers continu worden gecoacht.

Expertartikel

7/10
Loading ...