• Uw bedrijf en/of product in de spotlight
Specificaties:
De inhoud en insteek van het artikel wordt afgestemd met de redactie . Tegen een meerprijs kunnen we ook het artikel verzorgen op aanvraag. Reken op minimaal € 750,- voor 1000 woorden.
Organisaties die jonge talentvolle medewerkers aan zich willen binden, moeten zorgen dat het bedrijf ‘millennialproof’ is. Dat betekent onder andere een informele werkomgeving, met veel humor, diversiteit en veel mogelijkheden om samen te werken met generatiegenoten.
Een competitieve cultuur? Focus op harde targets? Millennials maak je er niet gelukkig mee. Meer dan voorgaande generaties zijn zij gericht op het creëren van een ‘zinvol bestaan’.
Wie millennials – ook wel Generatie Y genoemd – wil werven, moet dus de juiste toon weten te vinden. Zie het sollicitatiegesprek niet als een vraaggesprek, maar als mogelijkheid om wederzijds te verkennen of er een klik is.
Ga in zowel de vacaturetekst als tijdens het eerste gesprek al duidelijk in op de ontwikkelingsmogelijkheden binnen het bedrijf. Door de economische crisis beseffen de millennials terdege dat vaardigheden vluchtig zijn. Zij willen zich blijven ontwikkelen zodat ze niet over vijf jaar overbodig zijn.
De wens om bij te dragen aan een betere wereld en tot een zinvol bestaan te komen, betekent niet dat de millennials helemaal niet materialistisch zijn. Een goed salaris en uitzicht op een vaste baan vinden ook de jonge talenten belangrijk.
Door de vergrijzing verdwijnt kennis uit de organisatie. Het is voor veel organisaties daarom van levensbelang om jonge talentvolle medewerkers te vinden en te binden. Hoe kunnen zij ervoor zorgen dat zij aantrekkelijk zijn voor millennials? 12 tips: